Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 18 Απριλίου 2012

Η επιστολή της Κοινωνίας Μελών Άρη

Η πρώτη αντίδραση για την απόφαση σε βάρος του Άρη ήρθε από την Κοινωνία Μελών Άρη, με επιστολή που εστάλη:

"Λαμβάνοντας υπόψιν τα κατωτέρω:
1) ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ

Οργάνωση και λειτουργίες

ΤΜΗΜΑ Α`

Σύνταξη της Πολιτείας


Άρθρο 26.

1. Η νομοθετική λειτουργία ασκείται από τη Βουλή και τον Πρόεδρο
της Δημοκρατίας.

2. Η εκτελεστική λειτουργία ασκείται από τον Πρόεδρο της
Δημοκρατίας και την Κυβέρνηση.

3. Η δικαστική λειτουργία ασκείται από τα δικαστήρια οι αποφάσεις
τους εκτελούνται στο όνομα του Ελληνικού Λαού.

Άρθρο 89

1. Απαγορεύεται στους δικαστικούς λειτουργούς να παρέχουν κάθε άλλη μισθωτή υπηρεσία καθώς και να ασκούν οποιοδήποτε επάγγελμα.

**2. Κατ` εξαίρεση επιτρέπεται στους δικαστικούς λειτουργούς να εκλέγονται μέλη της Ακαδημίας Αθηνών ή του διδακτικού προσωπικού ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, καθώς και να μετέχουν σε συμβούλια ή επιτροπές που ασκούν αρμοδιότητες πειθαρχικού, ελεγκτικού ή δικαιοδοτικού χαρακτήρα και σε νομοπαρασκευαστικές επιτροπές, εφόσον η συμμετοχή τους αυτή προβλέπεται ειδικά από το νόμο. Νόμος προβλέπει την αντικατάσταση δικαστικών λειτουργών από άλλα πρόσωπα σε συμβούλια ή επιτροπές που συγκροτούνται ή σε έργα που ανατίθενται με δήλωση βούλησης ιδιώτη, εν ζωή ή αιτία θανάτου, εκτός από τις περιπτώσεις του προηγούμενου εδαφίου.

2) ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΤΗΣ ΦΙΦΑ

Άρθρο 13 Καταστατικού της ΦΙΦΑ

1. Τα μέλη (ενν. Ομοσπονδίες) έχουν τις ακόλουθες υποχρεώσεις:
g. Να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους ανεξάρτητα και να διασφαλίζουν ότι οι υποθέσεις τους δεν επηρεάζονται από τα οποιαδήποτε τρίτα μέρη.

Αυτούσιο κείμενο από την Αγγλική:

«13 Members’ Obligations.

1. Members have the following obligations:
g. to manage their affairs independently and ensure that their own affairs are not influenced by any third parties;»


3) ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΤΗΣ ΟΥΕΦΑ

Άρθρο 7 βις Καταστατικού της ΟΥΕΦΑ
Υποχρεώσεις των Μελών - Ομοσπονδιών
ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ.

2. Οι Ομοσπονδίες μέλη πρέπει να διαχειρίζονται τις υποθέσεις τους ανεξάρτητα και χωρίς καμία επιρροή από τρίτους. Οι Ομοσπονδίες μέλη πρέπει να προβλέπουν στα καταστατικά τους μια διαδικασία που να εγγυάται ότι το εκτελεστικό τους όργανο εκλέγεται ελεύθερα και ότι οι υπόλοιποι φορείς τους εκλέγονται ή διορίζονται με εντελώς ανεξάρτητο τρόπο. Κάθε φορέας ή απόφαση από φορέα – σώμα που δεν έχει εκλεγεί ή διορισθεί σύμφωνα με μια τέτοια διαδικασία, έστω και σε προσωρινή βάση, δεν θα αναγνωρίζεται από την ΟΥΕΦΑ

Αυτούσιο κείμενο από την Αγγλική:

«Obligations of Member Associations

Article 7bis
INDEPENDENCE

2. Member Associations shall manage their affairs independently and with no influence from third parties. Member Associations shall provide in their statutes for a procedure guaranteeing that their executive body is freely elected and that their other bodies are elected or appointed in a completely independent way. Any body or decision from a body that has not been elected or appointed in compliance with such a procedure, even on an interim basis, shall not be recognised by UEFA.»


4) ΝΟΜΟΣ 3479/2006 Περί Ίδρυσης, οργάνωσης και λειτουργίας αθλητικών επαγγελματικών ενώσεων και άλλες διατάξεις.

Άρθρο 29

Μεταβατικές -Τελικές διατάξεις

12. Ειδικά για το άθλημα του ποδοσφαίρου όλα τα θέματα λειτουργίας και οργάνωσης του αθλήματος της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας και των μελών της ρυθμίζονται αυτόνομα από την Ε.Π.Ο. και τα όργανά της σύμφωνα με το καταστατικό και τους κανονισμούς της, καθώς και αυτούς που καθορίζονται από την Ευρωπαϊκή και Παγκόσμια Συνομοσπονδία Ποδοσφαίρου, ακόμη και αν προβλέπονται διαφορετικές ρυθμίσεις στο ν.2725/1999, όπως ισχύει, και στην εν γένει αθλητική νομοθεσία. Θέματα οικονομικού ελέγχου για τις επιχορηγήσεις που λαμβάνει η Ε.Π.Ο. από το κράτος, ελέγχου νομιμότητας, δημόσιας τάξης και ασφάλειας υπόκεινται στην αποκλειστική ρυθμιστική αρμοδιότητα του κράτους. Ν 2725/1999: Ερασιτεχνικός-Επαγγελματικός Αθλητισμός κλπ ΠΡΟΣΟΧΗ: Βλ. ΚΑΙ Ν.4049/2012 (273839)


5) ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ 2725/1999

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ`

ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

Άρθρο 19
Έννοια - Σκοπός

1. Αθλητική ομοσπονδία είναι η ανώτατη οργάνωση αθλητικών Σωματείων ή αθλητικών ενώσεων (νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου) που καλλιεργούν το ίδιο άθλημα ή κλάδο άθλησης, έχει σκοπό την καλλιέργεια και την ανάπτυξή του σε όλη τη χώρα και λειτουργεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 78 και επόμενα του Αστικού Κώδικα.

2. Για κάθε άθλημα ή κλάδο άθλησης επιτρέπεται η σύσταση μίας (1) μόνο ομοσπονδίας για όλη τη χώρα. Η ομοσπονδία εκπροσωπεί το άθλημα διεθνώς, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς της οικείας διεθνούς αθλητικής ομοσπονδίας και της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής (Δ.Ο.Ε.) και η έδρα της ορίζεται από το καταστατικό της. Επιτρέπεται σε ειδικές περιπτώσεις μία ομοσπονδία να περιλαμβάνει και άλλα αθλήματα ή Κλάδους άθλησης, εκτός από το βασικό άθλημα ή κλάδο άθλησης, εφόσον τα αθλήματα και οι κλάδοι δεν είναι δυνατόν να υπαχθούν σε ξεχωριστή ομοσπονδία.

Άρθρο 41Ζ
Πειθαρχικές και άλλες κυρώσεις

3. Για τις παραβάσεις των διατάξεων των άρθρων 41 έως 41 ΣΤ του παρόντος νόμου επιβάλλεται:

γ) Σε αθλητικό σωματείο, Α.Α.Ε. ή Τ.Α.Α. η διεξαγωγή αγώνα χωρίς θεατές (κεκλεισμένων των θυρών) μιας ή περισσοτέρων αγωνιστικών συναντήσεων με γηπεδούχο το υπαίτιο αθλητικό σωματείο, Α.Α.Ε. ή Τ.Α.Α. και πρόστιμο για τα αθλητικά σωματεία τουλάχιστον τρεις χιλιάδες (3.000) ευρώ, για τις Α.Α.Ε. ή Τ.Α.Α. τουλάχιστον δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) ευρώ, και ειδικά για τις Π.Α.Ε. που αγωνίζονται στην Α` Εθνική Κατηγορία Ποδοσφαίρου, καθώς και τις Κ.Α.Ε. που αγωνίζονται στην Α1 Κατηγορία Καλαθοσφαίρισης τουλάχιστον πενήντα χιλιάδες (50.000) Ε.

Ειδικά για την περίπτωση δημιουργίας επεισοδίων από φιλάθλους αθλητικού σωματείου Α.Α.Ε. ή Τ.Α.Α. επιβάλλεται η ποινή της διεξαγωγής αγώνα χωρίς θεατές (κεκλεισμένων των θυρών) για μια ή περισσότερες αγωνιστικές συναντήσεις με γηπεδούχο το υπαίτιο αθλητικό σωματείο, Α.Α.Ε. ή Τ.Α.Α. και πρόστιμο ως εξής:

ί) Για κάθε συμπεριφορά βίας και ιδίως για περιορισμένης εκτάσεως επεισόδια (ρίψη αντικειμένων στον αγωνιστικό χώρο, χρήση βεγγαλικών, φωτοβολίδων, κροτίδων και λοιπών πυροτεχνημάτων στις εξέδρες, υβριστικά συνθήματα, που απευθύνονται εναντίον των διαγωνιζόμενων ομάδων και των συντελεστών των αγώνων), επιβάλλεται ποινή διεξαγωγής αγώνα χωρίς θεατές (κεκλεισμένων των θυρών) τουλάχιστον για μία (1) αγωνιστική ή πρόστιμο:

Από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ έως δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) ευρώ για τις ομάδες της Α` Εθνικής Κατηγορίας Ποδοσφαίρου ή της Α1 Εθνικής Κατηγορίας των λοιπών ομαδικών αθλημάτων.

ίϋ) Για εκτεταμένες συμπεριφορές βίας ή επεισοδίων που έχουν ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό αθλητών ή παραγόντων των ομάδων ή συντελεστών των αγώνων ή την προσωρινή διακοπή του αγώνα, καθώς και όταν απευθύνονται από τους οπαδούς εκφράσεις ή συνθήματα αντεθνικού ή ρατσιστικού περιεχομένου, επιβάλλεται ποινή διεξαγωγής αγώνα χωρίς θεατές (κεκλεισμένων των θυρών) τουλάχιστον για δύο (2) αγωνιστικές και πρόστιμο:

Τουλάχιστον πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ για τις ομάδες της Α` Εθνικής Κατηγορίας Ποδοσφαίρου ή της Α1 Εθνικής Κατηγορίας των λοιπών ομαδικών αθλημάτων.

ίν) Για εκτεταμένες συμπεριφορές βίας ή επεισοδίων που προκαλούν την οριστική διακοπή αγώνα ή τη μη έναρξη αυτού, επιβάλλεται ποινή διεξαγωγής αγώνα χωρίς θεατές (κεκλεισμένων των θυρών) τουλάχιστον πέντε (5) αγωνιστικών και πρόστιμο:

Τουλάχιστον εξήντα χιλιάδες (60.000) ευρώ για τις ομάδες της Α` Εθνικής Κατηγορίας Ποδοσφαίρου ή της Α1 Εθνικής Κατηγορίας των λοιπών ομαδικών αθλημάτων.

8. Οι κυρώσεις που προβλέπονται από τις παραγράφους 2 έως 4 του παρόντος άρθρου επιβάλλονται με απόφαση του οικείου πειθαρχικού οργάνου, το οποίο επιλαμβάνεται αυτεπαγγέλτως ή μετά από αναφορά της αρμόδιας αστυνομικής αρχής, της Δ.Ε.Α.Β., της οικείας αθλητικής ομοσπονδίας ή του επαγγελματικού συνδέσμου. Η απόφαση είναι άμεσα εκτελεστή και μπορεί να προσβληθεί ενώπιον του αρμόδιου δευτεροβάθμιου πειθαρχικού οργάνου κατά τις ισχύουσες διατάξεις. Η παραπομπή της υπόθεσης στην Επιτροπή φιλάθλου Πνεύματος του άρθρου 130 του παρόντος νόμου δεν αποκλείεται.

10. Σε αθλητική ομοσπονδία η οποία παραβαίνει τις διατάξεις των άρθρων 41 έως 41 ΣΤ του παρόντος νόμου και των κανονιστικών πράξεων που εκδόθηκαν σε εκτέλεσή τους, με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και μετά από γνώμη της Δ.Ε.Α.Β., περικόπτεται ή αναστέλλεται η καταβολή της τακτικής επιχορήγησής της από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού για διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών.

Άρθρο 82
Επιβολή ποινών

Οι ποινές που προβλέπονται στα άρθρα 78, 80 και 81 του παρόντος νόμου επιβάλλονται από το οικείο δικαιοδοτικό όργανο, το οποίο επιλαμβάνεται ύστερα από την υποβολή έκθεσης, κατά τη διαδικασία της παραγράφου 2 του άρθρου 77Α."


6) ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΑΓΩΝΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΩΝ

Άρθρο 12
Διαιτητής Αγώνα

3α. Στους αγώνες α β γ εθνικής κατηγορίας σε περίπτωση μη προσέλευσης, τραυματισμού ή εν γένει αδυναμίας του διαιτητή του αγώνα ή και των βοηθών του χρέη βοηθού αγώνα ή διαιτητή αγώνα αναλαμβάνει ο ορισμένος τέταρτος διαιτητής.
Ο τέταρτος διαιτητής αναλαμβάνει κατά σειρά προτεραιότητας χρέη διαιτητή αγώνα ή βοηθού διαιτητή.

3β. Η κατά την ανωτέρω παράγραφο 3α, μετά την έναρξη του αγώνα ή και προ, εμφανισθείσα αδυναμία του διαιτητή ή βοηθού διαιτητή να συνεχίσει τον αγώνα λόγω τραυματισμού του ή ασκήσεως σωματικής βίας, οφειλόμενη σε υπαιτιότητα των προσώπων της μιας ή και των δύο ομάδων, αποτελεί λόγο διακοπής ή μη έναρξης του αγώνα και εφαρμόζονται οι κυρώσεις που ορίζει το άρθρο 21 παρ. 3α του Κ.Α.Π.


7) ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΕΠΟ ΆΡΘΡΟ 13.

Ποινές σε ομάδες

1. Το αποτέλεσμα ενός αγώνα ακυρώνεται εάν το αποτέλεσμα που υπήρξε στον αγωνιστικό χώρο δεν λαμβάνεται υπόψη.

2. Κατακύρωση αγώνα υπέρ αντιπάλου:
α) Οι ομάδες που τιμωρούνται με κατακύρωση αγώνα, θεωρούνται ότι έχασαν τον αγώνα (απώλεια αγώνα) με διαφορά τερμάτων 0-3.
β) Εάν η διαφορά των τερμάτων είναι μεγαλύτερη, διατηρείται το υψηλότερο αποτέλεσμα.

4. Αφαίρεση βαθμών από μία Π.Α.Ε. ή ένα σωματείο από τον βαθμολογικό πίνακα του διεξαγομένου ή μελλοντικού πρωταθλήματος.

5. Η απαγόρευση διεξαγωγής αγώνα σε ένα συγκεκριμένο γήπεδο στερεί από τις Π.Α.Ε. ή τα σωματεία το δικαίωμα να παίξουν οι ομάδες τους σε ένα συγκεκριμένο γήπεδο.

6. Η υποχρέωση της διεξαγωγής ενός αγώνα σε ουδέτερο γήπεδο αναγκάζει τις Π.Α.Ε. ή τα σωματεία να διεξάγουν έναν συγκεκριμένο αγώνα σε μία άλλη πόλη.

7. Η υποχρέωση να διεξαχθεί ένας αγώνας κεκλεισμένων των θυρών αναγκάζει τις Π.Α.Ε. ή τα σωματεία να διεξάγουν έναν συγκεκριμένο αγώνα χωρίς την παρουσία θεατών. Η ποινή αυτή δεν επιβάλλεται στα τοπικά πρωταθλήματα.

8. Η απαγόρευση μετεγγραφών εμποδίζει ένα σωματείο ή μία Π.Α.Ε. από το να αποκτήσει με οποιονδήποτε τρόπο ποδοσφαιριστή κατά τη διάρκεια της περιόδου.

9. Ο αποκλεισμός από αγώνες ή διοργάνωση είναι η στέρηση του δικαιώματος σε Π.Α.Ε. ή σωματεία να λάβουν μέρος σε συγκεκριμένο αγώνα ή σε διοργάνωση (υφιστάμενη ή μελλοντική).

10. Υποβιβασμός Π.Α.Ε. ή σωματείου σε κατώτερη κατηγορία.

11. Οι προβλεπόμενες ποινές μπορούν να επιβληθούν και σωρευτικά όπως ειδικότερα καθορίζεται ρητά σε επιμέρους διατάξεις.


8) ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΕΠΟ ΑΡΘΡΟ 1 ΠΑΡ. 5Α, 5Β ΚΑΙ 5Γ.

Ι. ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

5. α) Η Ε.Π.Ο. είναι η μόνη και αποκλειστικά αρμόδια αρχή για την εκπροσώπηση του ελληνικού ποδοσφαίρου
β) είναι υποχρεωμένη να αποδέχεται και να τηρεί τα καταστατικά, τους κανονισμούς, τις αποφάσεις, τον Κώδικα δεοντολογίας της FIFA και να διασφαλίζει την τήρησή τους απ’ όλα τα όργανα, τους παράγοντες, τις ενώσεις, τις ομάδες και γενικά κάθε εμπλεκόμενη στο χώρο του ποδοσφαίρου.
γ) είναι υποχρεωμένη να αποδέχεται και να τηρεί τα καταστατικά, τους κανονισμούς και τις αποφάσεις της UEFA και να διασφαλίζει την τήρησή τους απ’ όλα τα όργανα, τους παράγοντες, τις ενώσεις, τις ομάδες και γενικά κάθε εμπλεκόμενου στο χώρο του ποδοσφαίρου.





Στην προκειμένη περίπτωση.

Σύμφωνα με την με αριθμό 142/2012 απόφαση της Πρωτοβάθμιας Πειθαρχικής Επιτροπής της Σούπερλίγκ για παράβαση και σύμφωνα με το κατηγορητήριο των άρθρων 1 επ., 15 του Π.Κ. της ΕΠΟ και 1επ. και 21 του Κ.Α.Π. της ΕΠΟ, ελήφθησαν υπόψη τα κατωτέρω:

Στην υπό κρίση υπόθεση, από το Φ.Α., την έκθεση του παρατηρητή του αγώνα και τα διαμειφθέντα κατά τη διαδικασία στο ακροατήριο αποδείχθηκαν τα εξής : στις 8-4-2012 και ώρα 19:00, στο πλαίσιο της 28ης αγωνιστικής του Πρωταθλήματος SUPER LEAGUE ΕΛΛΑΔΑ, διεξήχθη στο γήπεδο «Κλεάνθης Βικελίδης» της πόλης της Θεσσαλονίκης, ο ποδοσφαιρικός αγώνας μεταξύ των ομάδων ΠΑΕ ΑΡΗΣ - ΠΑΕ ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ, με γηπεδούχο την ομάδα της πρώτης από τις δύο διαγωνισθείσες ΠΑΕ. Στο 42ο λεπτό και ενώ η ομάδα της φιλοξενούμενης ΠΑΕ είχε ήδη πετύχει ένα (1) τέρμα έναντι μηδενός (0) της εγκαλουμένης - ενιστάμενης ΠΑΕ, σημειώθηκε ρίψη μικροαντικειμένων από φιλάθλους της εγκαλουμένης από τη θύρα 2 προς το μέρος της β` βοηθού διαιτητή. Έγινε προσωρινή διακοπή του αγώνα διάρκειας ενός (1) λεπτού και στη συνέχεια έγιναν συστάσεις από τα μεγάφωνα του γηπέδου. Κατά την επιστροφή της β` βοηθού στην θέση της για την επανέναρξη του αγώνα ένας φίλαθλος από τη θύρα 2 έριξε ένα (1) μπουκάλι νερού το οποίο την κτύπησε στη δεξιά κοιλιακή χώρα. Τότε ο διαιτητής κάλεσε τους βοηθούς και τον 4οδιαιτητή και αποχώρησαν στα αποδυτήρια. Εκεί ο διαιτητής ανακοίνωσε αρχικά την προσωρινή διακοπή του αγώνα και η διοίκηση της εγκαλούμενης – ενιστάμενης ΠΑΕ με επικεφαλής τον πρόεδρο του Δ.Σ αυτής. Κ. Αθανασιάδη δεσμεύτηκαν να εκκενωθεί από θεατές όλη η θύρα 2, ώστε να επαναρχίσει ο αγώνας, πράγμα το οποίο πέτυχαν μετά από συνεχείς εκκλήσεις και επιτόπιες προσπάθειες (βλ. έκθεση παρατηρητή της Διοργανώτριας). Παρά ταύτα όμως, και ενώ είχε περάσει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των δεκαπέντε (15) λεπτών από την ως άνω προσωρινή διακοπή του αγώνα και την απόσυρση της διαιτητικής τετράδας στα αποδυτήρια του γηπέδου, ο διαιτητής κάλεσε εκ νέου τον παρατηρητή του αγώνα και τον αστυνομικό διευθυντή και τους ανακοίνωσε την οριστική διακοπή του αγώνα.

Σχετικώς με τη εν λόγω οριστική διακοπή, ο διαιτητής αναφέρει στο Φ.Α. τα εξής : «2) Μετά το παραπάνω γεγονός μεταφερθήκαμε στα αποδυτήρια όπου και πήραμε τη απόφαση για οριστική διακοπή του αγώνα, λόγω τραυματισμού της β` βοηθού, αλλά και της κακής ψυχολογικής κατάστασης, πίεσης και φόρτισης που προκλήθηκε από τον τραυματισμό της». Αυτή όμως η διαιτητική απόφαση περί οριστικής διακοπής του παραπάνω αγώνα, μολονότι αναφέρει τον τραυματισμό της βοηθού, ο οποίος θα μπορούσε, υπό προϋποθέσεις, να αποτελέσει λόγο διακοπής, σύμφωνα με το άρθρο 12 παρ. 3 εδ. β` του ΚΑΠ, εντούτοις δεν είναι πλήρως και επαρκώς αιτιολογημένη διότι : α) ουδέν διαλαμβάνει περί της σοβαρότητας του τραυματισμού της βοηθού, ώστε να μπορεί να ελεγχθεί η ορθότητα ή μη της σχετικής αποφάσεως και β) δεν αναφέρει το λόγο για τον οποίο η τραυματισθείσα βοηθός δεν μπορούσε να αντικατασταθεί από τον 4ο διαιτητή, σύμφωνα με το άρθρο 12 παρ. 3 εδ. α` του ΚΑΠ και να συνεχιστεί ο αγώνας. Υπέρ του ότι δεν επρόκειτο εν προκειμένω περί τραυματισμού που δεν επέτρεπε στη βοηθό διαιτητή να αναλάβει και να φέρει εις πέρας το έργο της, συνηγορούν τα αναγραφόμενα στην έκθεση του παρατηρητή της διοργανώτριας, σύμφωνα με τα οποία ο ιατρός του αγώνα Αθανάσιος Γιαννούλης τον ενημέρωσε ότι η εξέταση της β` βοηθού έδειξε «Μετατραυματική ευαισθησία στην δεξιά κοιλιακή χώρα και αντικειμενική εξέταση χωρίς παθολογικά ευρήματα». Αυτό επιβεβαιώνεται τόσο από την προσκομισθείσα από 10-4-2012 Ιατρική Βεβαίωση του ιδίου ιατρού στην οποία σημειώνει επί λέξει : «… η επόπτης μου ανέφερε για άλγος στην ίδια περιοχή χωρίς να προκύψουν από την εξέταση αντικειμενικά ευρήματα.», όσο και από την επίσης προσκομισθείσα από 10-4-2012 Ιατρική Βεβαίωση – Γνωμάτευση του Σάββα Φ. Ραφαηλίδη, χειρουργού του Γ.Ν.Θ. «Ιπποκράτειο», από την οποία προκύπτει ότι η ως άνω β` βοηθός διαιτητή Χρυσούλα Κουρουμπύλια, εξετασθείσα στα Εξωτερικά Ιατρεία του πιο πάνω δημόσιου Νοσοκομείου αν και ανέφερε «κάκωση (ΔΕ) πλάγιας κοιλιακής χώρας» δεν προέκυψε ότι «έφερε εμφανείς εξωτερικές κακώσεις».
Επομένως, η απόφαση του διαιτητή περί οριστικής διακοπής του ένδικου αγώνα δεν είναι επαρκώς αιτιολογημένη και πρέπει να γίνει δεκτή η υπό κρίση ένσταση περί αντικανονικής διακοπής και να επανοριστεί ο διακοπείς αγώνας, ο οποίος πρέπει να συνεχιστεί για το υπολειπόμενο της διακοπής χρονικό διάστημα, δηλαδή από το 42ολεπτό, με τους ίδιους όρους που υπήρχαν κατά τη διακοπή (ιδίως αριθμός τερμάτων, αριθμός ποδοσφαιριστών).
Ταυτόχρονα όμως, η πιο πάνω ρίψη του μπουκαλιού από την οποία προκλήθηκε ελαφρύς τραυματισμός της παραπάνω βοηθού διαιτητή, δεν μπορεί να είναι ανεκτή από την αθλητική έννομη τάξη και πρέπει για την πράξη αυτή η εγκαλουμένη – ενιστάμενη ΠΑΕ θα κριθεί πειθαρχικώς ελεγκτέα ως αντικειμενικώς υπεύθυνη, και να τις επιβληθούν οι εξής πειθαρχικές ποινές : χρηματική ποινή πενήντα πέντε χιλιάδων (55.000) ευρώ και ποινή διεξαγωγής ενός (1) αγώνα χωρίς θεατές.





Κατόπιν τούτων:

Το Νομικό Τμήμα της «Λέσχης Φίλων Άρη», το οποίο αποτελείται από δικηγόρους και νομικούς συμβούλους σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια, ταυτιζόμενο και συμμορφούμενο απόλυτα με την ημεδαπή και αλλοδαπή αθλητική νομοθεσία, που αναλυτικά ως ανωτέρω εκτίθεται, αναφέρει ρητά κατηγορηματικά και με κάθε επιφύλαξη τα παρακάτω:

1) Τυποποιείται νομικά και θεσμικά η αρχή της διάκρισης των εξουσιών σε νομοθετική – εκτελεστική – δικαστική, χωρίς σε καμία να δίδεται η δυνατότητα παρέμβασης στο έργο της άλλης, όπως και οποιουδήποτε τρίτου νομικού ή φυσικού προσώπου.

2) Τυποποιείται νομικά και θεσμικά το αυτοδιοίκητο του ελληνικού ποδοσφαίρου.

3) Η ΟΥΕΦΑ και η ΦΙΦΑ καθιερώνουν την έννοια της απόλυτης ανεξαρτησίας σε παγκόσμιο και πανευρωπαϊκό επίπεδο στην οργανωτική και θεσμική λειτουργία του ποδοσφαίρου. Οποιαδήποτε παρέμβαση τρίτου, πολλώ δε μάλλον δημοσίου προσώπου με την ιδιότητα του δημοσίου λειτουργού, αποτελεί κατάφωρη παραβίαση των ανωτέρω, δίδοντας την δυνατότητα προσφυγής στα Ευρωπαϊκά και Παγκόσμια Δικαστήρια της Αθλητικής Δικαιοσύνης.

4) Η ως άνω απόφαση της μόνης αρμόδιας Πρωτοβάθμιας Πειθαρχικής Επιτροπής της ΕΠΟ στηρίζεται σε λεπτομερή και σύμφωνα με το γράμμα του Νόμου εφαρμογή των ανάλογων διατάξεων του Πειθαρχικού Κώδικα και του Κανονισμού Αγώνων Ποδοσφαίρου, που ταυτίζονται απόλυτα, στην προκειμένη περίπτωση, και με τον αθλητικό νόμο. Η τιμωρία μίας αγωνιστικής κεκλεισμένων των θυρών και χρηματικού προστίμου πενήντα πέντε χιλιάδων (55.000,00) ευρώ είναι μεν στην διακριτική ευχέρεια του Δικαστή, εντάσσεται δε στο πλαίσιο της νομιμότητας που Του δίνει ο Νόμος, σύμφωνα με τα ανωτέρω αναλυτικά προεκτεθέντα από εμάς.

5) Η έννοια του δεδικασμένου, που πολύ συχνά ακούγεται, αφορά στα ίδια πραγματικά περιστατικά, στους ίδιους διαδίκους, στην ίδια αιτία και σε ουδέν άλλο. Η έννοια του «συμψηφισμού» είναι πολιτική έννοια, έχει πολλάκις δημοσιογραφική και μόνο έννοια και δεν γίνεται ποτέ δεκτή από την νομική επιστήμη, παρά μόνο από έχοντες προσωπικό συμφέρον και αγνοούντες τη νομοθεσία και τη νομολογία.

6) Η έννοια της σωματικής βλάβης αποτελεί γεγονός και ρητά αναφέρεται στις αθλητικές διατάξεις, ενώ η έννοια της ψυχολογικής πίεσης και φόρτισης αποτελούν αξιολογικές κρίσεις και δεν τυποποιούνται πουθενά στην κείμενη αθλητική νομοθεσία.

7) Κατόπιν της ορθής νομικής αξιολόγησης των προεκτεθέντων διατάξεων και πραγματικών περιστατικών, αναμένουμε με ενδιαφέρον την απόφαση του δευτεροβάθμιου οργάνου της αθλητικής δικαιοσύνης δια της πλήρως και επαρκώς αιτιολογημένης κρίσης του και έχουμε την πίστη ότι θα τηρηθεί ορθά ο Νόμος.

8) Βρισκόμαστε στην διάθεση όλων για περαιτέρω διευκρινήσεις και τους καλούμε να είναι φειδωλοί στις δηλώσεις τους.-

Ο συντάξας – επικεφαλής του Νομικού Τμήματος
και μέλος του Δ.Σ. του Σωματείου

ΘΩΜΑΣ Κ. ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ (Α.Μ. 7891)

Οι συνυπογράφοντες –
στελέχη του Νομικού Τμήματος
και μέλη του Σωματείου

ΒΟΥΛΚΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΘΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΚΑΡΑΛΙΓΚΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
ΚΟΚΚΩΝΗΣ ΧΑΡΗΣ
ΚΟΛΩΝΙΑΡΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΜΑΣΤΡΟΘΥΜΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΜΠΑΡΔΟΥΣΗ ΙΩΑΝΝΑ
ΜΠΕΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ
ΜΠΛΕΤΣΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
ΞΕΝΟΦΟΣ ΕΡΜΗΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΠΑΠΑΝΤΕΛΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ
ΠΑΣΧΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΠΑΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
ΣΑΡΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ (Αντιπρόεδρος ΠΑΕ ΑΡΗΣ)
ΣΤΑΘΑΣ ΗΛΙΑΣ
ΤΑΡΝΑΤΩΡΟΣ ΠΕΤΡΟΣ
ΤΙΚΠΑΣΑΝΟΓΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΦΩΤΙΑΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΧΑΡΙΣΙΑΔΗΣ ΘΕΟΔΟΣΙΟΣ
ΧΡΗΣΤΙΔΗΣ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ
ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
ΩΡΑΙΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ